Birim Kalite Çalışmaları

Kurum olarak;

Kalite Yönetim Sistemleri [Kalite Yönetim Sistemi (KYS), Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (BGYS), Hizmet Yönetim Sistemi (HYS) ve İş Sürekliliği Yönetim Sistemi (İSYS)] kurulması kapsamında;

  • Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi gereksinimleri olan bilginin gizliliği, bütünlüğü ve erişilebilirliği prensiplerine uymak amacıyla Üniversitemizde bilgi varlıkları tanımlanarak, risklerin belirlenerek, risklere ilişkin kontrol önlemlerinin alınmasını içeren risk yönetim metodolojisini Üniversitemiz, iç ve dış paydaşları için kurmak,
  • Kalite Yönetim Sistemi gereksinimleri kapsamında paydaşlarımıza ait bilgilerin gizliliğini korumak, standart ve yasal mevzuata uyumu sağlamak,
  • Entegre Yönetim Sistemleri risklerini azaltmak için gerekli idari, mali, donanım, yazılım, eğitim ve diğer kontrollere gerekli kaynakların ayırarak devamlılığını ve sürekliliğini sağlamak,
  • Tüm iç ve dış paydaşların; Yönetim Sistemleri bütünsel yaklaşım zorunluluğu gereği EYS’ye katılımını ve uymasını sağlamak için bilinçlendirme, eğitim ve teşvikini sağlamak,
  • EYS’nin verimliliğini, iç ve dış denetimlerle kontrol etmek, izlemek, gözden geçirmek ve sistemi sürekli uyumlu kılmak, sürekli iyileştirmek;

EYS politikamızdır.   

SDÜ Kalite Güvence Sistemi Karar Ağacı Modeli

  • Öğrenci ve mezunlarımızın günümüz iş dünyası şartlarına ve eğilimlerine uygun kariyer planı yapabilmeleri ve kariyer planlarını hayata geçirebilmek için ihtiyaç duyacakları nitelikleri kazanabilmeleri konusunda onlara yardımcı olmak;
  • Öğrenci ve mezunlarımızın iş dünyası ile kendi networklerini, staj ve iş olanaklarını artırmaları için bir köprü olmaktır.*

*Üniversite Kariyer Merkezleri El Kitabı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara, 2019.

 

  • Türkiye geneli ve ilgili coğrafyalarda en üst düzeyde kilit paydaş iş birlikleri oluşturarak öğrenciler ve mezunlar için kaliteli, yenilikçi kariyer rehberliği hizmetleri sağlayan lider bir kurum olmaktır.*

*Üniversite Kariyer Merkezleri El Kitabı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara, 2019.

  • Öğrenciler ve mezunlar için Kariyer Merkezi hizmetlerinin kapsamını genişletmek, öğrenciler ve mezunların bu hizmete erişimini sağlamak
  • Öğrenci ve mezunların kariyer hedeflerini eğitim, yetenek ve ilgi alanlarına uygun, iş gücü piyasalarının ihtiyaçlarının farkında olarak planlamalarına yardımcı olmak, söz konusu hedeflere ulaşmak için ihtiyaç duyacakları yetkinlikleri geliştirmelerine yönelik gereken profesyonel desteği vermek
  • Kariyer Merkezi hizmetlerinin kalitesini arttırmak
  • Öğrencilerinin akademik başarısını arttırmak
  • Üniversite, işverenler, İŞKUR ve diğer iç veya dış paydaşlar arasında yeni iş birlikleri kurmak ve mevcut iş birliklerini güçlendirmek
  • Kariyer Merkezini ve öğrencilere sundukları olanakları bilinir ve görünür hale getirmek
  • Kariyer Merkezinin kurumsallaştırılmasını ve sürdürülebilirliğini sağlamak*

*Üniversite Kariyer Merkezleri El Kitabı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara, 2019.